torsdag 12 mars 2009

Linköpings bästa hamburgare

Efter halvnoggrann research har jag kommit fram till följande topplista över Linköpings bästa hamburgare.


  1. Texas Longhorn - Alla sorter är väldigt, väldigt bra. Men bäst är pepparburgaren!
  2. Flamman - Stora, prisvärda, väldigt goda.
  3. Stångebro gatukök - Stora, prisvärda, snabbt klara trots lunchrusning.
  4. De Klomp - Dyra, men lite speciella då de inte använder hamburgerbröd utan en vanlig limpskiva istället
  5. HG - Trevliga hamburgare.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för en trevlig blogg.
Jag håller i stort med om dina val av hamburgare men vill ändå kasta om lite i din lista. För egen del värderar jag De Klomps burgare högst, gott bröd och mycket vitlök. Flamman kommer på en andra plats med en traditionell burgare med hemlagad karaktär. Sen är självklart Texas LH alltid ett bra alternativ vad det gäller amerikanskt käk.

trevlig helg.

Anonym sa...

Jag svarar visst både på min och din.
Du kanske vet om det, who knows men Frida H blggar på Dramatens hemsida

http://dramatenbloggen1.wordpress.com/

Trevlig helg!

Jonas sa...

Åhå. Frida har en blogg, det var nytt! Hon är cool. "Den dansande stolen" fick mig att skratta.

Anonym sa...

Hey! Åh jag hoppas att du kan hjälpa mig med ett musikproblem. Kruxet är bara att jag inte har särskilt mycket info att dela med mig av; jag letar efter en svensk grupp som jag läste om någonstans (minns ej var), jag sökte på namnet (som jag inte heller minns) och hamnade på deras Myspace. Det fanns tre låtar uppe då (vilka jag inte heller minns vad de heter) och jag tyckte det var fantastiskt. Enda ledtråden jag har är att sångaren lät som Peggy Lejonhjärtas sångare, det var lika svidande vackert som peggy Lejonhjärta och det var på svenska. Är det något som spontant ploppar upp i minnet? :)