lördag 4 april 2009

Våren är här!

Äntligen är våren här! Efter en alldeles för lång vinter har nu Bosses glassbar öppnat för säsongen! Hurra! Hurra!

Bosses är Linköpings stolthet och de kanske har den godast glassen jag vet. Köerna är ofta otroligt långa för att få sig några kulor med Himmelsk pecan, Kaffecognac, Jordgubb, Marängsuiss, Choklad m fl eller en stor strut med härlig mjukglass. Väntan för en Bossesglass är alltid värd att stå ut med. Priset för glassen också.

Bosses ligger bara tio minuters gångväg från min lägenhet så jag brukar vara där rätt ofta...

Nu är det vår! Jag älskar våren!

3 kommentarer:

sofia sa...

ska hem till linköping nästa vecka och jag har redan bestämt två bosse-dejter :)

ska du på a camp? vi har lite party (cocktailstyle typ) då så om du vill får du gärna svänga förbi innan eller efter!

Lotta Lundgren sa...

Vilken bra blogg du har. Ser fram mot kommande inlägg.

Jonas sa...

Sofia: Det vore trevligt. Men jag måste höra med Mattias (vän och kollega) som jag ska gå med. Jag hör av mig om vi kommer.

Lotta: Tack, tack! Jag gillar din blogg också, jag länkade till din "gamla" tomatsoppa i mitt föregående inlägg, så det finns åtminstone en ung som gillar soppa :-)