tisdag 5 maj 2009

Köksbloopers 1

Ibland går det fel i köket. Det är nog oundvikligt. Kanske berodde det denna gång på att jag var lite ringrostig och inte hade lagat mat på ett tag p g a en semesterresa.

När det var dags att lägga i de panerade hokifilérna i stekpannan och samtidigt slå av värmen på den löksky jag hade i en kastrull på plattan berdvid vred jag på spisreglagen. Haken var bara att jag vred av värmen på fisken och ökade på värmen på lökskyn, tvärtemot vad jag hade tänkt. Så när jag lite senare gick för att vända fiskbitarna insåg jag att de inte var mer än ljumma och att jag hade vidbränd löksky i min andra kastrull... Dags att börja om. Lite av skyn gick att rädda och fisken fick jag steka om när väl stekpannan var varm igen.

Det var den första bloopern här på bloggen, gissningsvis inte den sista. Gissningsvis inte den värsta heller är jag rädd.

1 kommentar:

Anna sa...

Oh, don't get me started on köksbloopers! Min matlagningshistoria består av smälta decilitermått (sådana där av plast), ugnar som vid varje användning sätter igång brandlarmet, sahara-torra och knastriga lasagner osv osv.

Det här med köket är inte riktigt min grej. Förutom en sak, jag är en jävel på vitsås! :D